Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы icon

Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы



НазваниеДвойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы
Дата конвертации14.01.2013
Размер13.7 Kb.
ТипДокументы
скачать >>>
1. /ответы на вопросы к госнику/History of the English Language/Question3. History.doc
2. /ответы на вопросы к госнику/History of the English Language/Question4. History.doc
3. /ответы на вопросы к госнику/History of the English Language/История языка 1.doc
4. /ответы на вопросы к госнику/History of the English Language/История языка 2.doc
5. /ответы на вопросы к госнику/History of the English Language/История языка 3.doc
6. /ответы на вопросы к госнику/History of the English Language/История языка 5.doc
7. /ответы на вопросы к госнику/History of the English Language/история языка 4.doc
8. /ответы на вопросы к госнику/Lexicology/Question1. Lexiology.doc
9. /ответы на вопросы к госнику/Lexicology/Question2. Lexicology.doc
10. /ответы на вопросы к госнику/Lexicology/Question3. Lexicology..doc
11. /ответы на вопросы к госнику/Lexicology/Question4. Lexicology..doc
12. /ответы на вопросы к госнику/Phonetics/Question1. Phonetics.doc
13. /ответы на вопросы к госнику/Phonetics/Question2. Phonetics.doc
14. /ответы на вопросы к госнику/Phonetics/Question3. Phonetics.doc
15. /ответы на вопросы к госнику/Phonetics/Question4. Phonetics.doc
16. /ответы на вопросы к госнику/grammar/Morphology.doc
17. /ответы на вопросы к госнику/grammar/Question1. Morphology.doc
18. /ответы на вопросы к госнику/grammar/Question1. Syntax.doc
19. /ответы на вопросы к госнику/grammar/Question2. Morphology.doc
20. /ответы на вопросы к госнику/grammar/Question2. Syntax.doc
21. /ответы на вопросы к госнику/grammar/Question3. Morphology.doc
22. /ответы на вопросы к госнику/grammar/The sentence and the text.doc
23. /ответы на вопросы к госнику/~$вопрос лит-ра.doc
24. /ответы на вопросы к госнику/литра/1. Этапы развития романтизма в Англии.doc
25. /ответы на вопросы к госнику/литра/10 вопрос лит-ра.doc
26. /ответы на вопросы к госнику/литра/10. Теккерей.doc
27. /ответы на вопросы к госнику/литра/11. Основные направления английской литературы конца 19.doc
28. /ответы на вопросы к госнику/литра/11вопрос лит-ра.doc
29. /ответы на вопросы к госнику/литра/11вопрос.doc
30. /ответы на вопросы к госнику/литра/12. Творчество Голсуорси.doc
31. /ответы на вопросы к госнику/литра/13 вопрос лит-ра.doc
32. /ответы на вопросы к госнику/литра/13. Влияние натурализма на американскую литературу конца 19.doc
33. /ответы на вопросы к госнику/литра/14. Твен.doc
34. /ответы на вопросы к госнику/литра/15 вопрос лит-ра.doc
35. /ответы на вопросы к госнику/литра/15. Взаимодействие реализма и модернизма в английской литературе первой половины 20 века.doc
36. /ответы на вопросы к госнику/литра/16. Основные тенденции развития американского романа в первой половине 20 века.doc
37. /ответы на вопросы к госнику/литра/17 вопрос лит-ра.doc
38. /ответы на вопросы к госнику/литра/17. Особенности художественного мира Фолкнера.doc
39. /ответы на вопросы к госнику/литра/18 вопрос лит-ра.doc
40. /ответы на вопросы к госнику/литра/18. Творчество Хэмингуэя.doc
41. /ответы на вопросы к госнику/литра/19. Английский философский роман второй половины 20 века.doc
42. /ответы на вопросы к госнику/литра/2 вопрос лит-ра.doc
43. /ответы на вопросы к госнику/литра/2. Поэзия английского романтизма.doc
44. /ответы на вопросы к госнику/литра/20. Постмодернизм в английской литературе Барнс.doc
45. /ответы на вопросы к госнику/литра/21 вопрос лит-ра.doc
46. /ответы на вопросы к госнику/литра/21. Особенности развития литературы США после Второй мировой войны.doc
47. /ответы на вопросы к госнику/литра/3. Жанр исторического романа в творчестве В.doc
48. /ответы на вопросы к госнику/литра/4 вопрос лит-ра.doc
49. /ответы на вопросы к госнику/литра/4. Творчество Байрона как вершина английского романтизма.doc
50. /ответы на вопросы к госнику/литра/5 вопрос лит-ра.doc
51. /ответы на вопросы к госнику/литра/5 и 6.Специфика американского романтизма.doc
52. /ответы на вопросы к госнику/литра/7. Творчество По.doc
53. /ответы на вопросы к госнику/литра/8. Творчество Диккенса.doc
54. /ответы на вопросы к госнику/литра/9. Английский викторианский женский роман.doc
55. /ответы на вопросы к госнику/литра/Barns.doc
56. /ответы на вопросы к госнику/литра/~$. Английский философский роман второй половины 20 века.doc
57. /ответы на вопросы к госнику/литра/Краткие.doc
58. /ответы на вопросы к госнику/литра/имена.doc
59. /ответы на вопросы к госнику/литра/писатели и даты.doc
The Norman Conquest
Major Changes in the sound system in Middle English
Old English. General characteristics
2. Old English Phonetics and Grammar
The Norman Conquest
5. Tendencies of New English Language Development
4. Middle English phonetics and grammar
Definition and aims of the course, its connection with phonetics, grammar, stylistics. The lexical system of the language. Syntagmatic and paradigmatic relations.
Lexicology №2. Word-building
Semasiology. Its object and problems
Native words and borrowed words. The source of borrowings and the origin of borrowed words. Ways of borrowing
The phoneme, the allophone. Distinctive features of phonemes. Complementary distribution. Free variations. The functions of the phoneme. Modifications of phoneme in speech: assimilation, accommodation, elision, reduction. Sound insertion
Theories of the nature of the syllable. Syllable formation. The rules of the syllable division. Functions of the syllable. Word stress.
Rhythm, tempo, pausation, tamber. Functions of intonation. Prosodic units: syllable, rhythmic group, intonation group, the utterance. The structure of the intonation group. Types of head, prehead, tail. Utterance stress
The Southern British type of English pronunciation, the Northern regional type of English pronunciation, the Scottish regional type of English pronunciation.
Description of the English verb: the categorical meaning of the verb, its morphological system, syntactic function. The category of tense in different linguistic theories.
The segmental units of morphology as part of the grammatical theory. The notion of morph. Types of morphs. The definition of morpheme.
The subject matter of syntax. The basic syntactic notions: the phrase, the sentence, the suprasegmental construction. Their definitions. The notions of minor and major syntax. The phrase and the sentence. Essential differences
Theories of parts of speech classifications. The principles of syntactico-distributional classification of English words. The three-criteria characterization of grammatical classes of words developed in home linguistics.
The Sentence. Its definition. Classification of sentences
Description of the English verb: the categorical meaning of the verb, its morphological system, syntactic function. The category of tense in different linguistic theories.
The sentence and the text
1. Этапы развития романтизма в Англии
10. William Makepeace Thackeray as a representative of English realism of the 19
Теккерей «Ярмарка Тщеславия»
Теория эстетизма и творчество Уайльда (1854\56 – 1900)
11. Literature of the turn of the centuries Fin de Siecle. Great Britain in the end of the 19
11. Literature of the turn of the centuries Fin de Siecle. Great Britain in the end of the 19
Творчество Дж. Голсуорси//Творчество Т. Харди. John Galsworthy
13. Naturalistic tendencies in the American literature of the turn of the centuries
Предпосылки натурализма
М. Твен основоположник реализма в литературе США
15. Interaction of realism and modernism in the English literature of the first half of the 20
Взаимодействие реализма и модернизма в английской литературе первой половины 20 века
«потерянного поколения» в творчестве Э. Хемигуэя; «американская мечта» в романах Ф. С. Фитцджеральда «Великий Гэтсби и Т. Драйзера «Американская трагедия»
17. The peculiarities of the Faulkner’s artistic world
Особенности художественного мира У
18. The creativity of Ernest Miller Hemingway, peculiarities and evolution of the literary method
Творчество Э
Philosophical novels
2. The poetry of English romanticism (Lake school, John Keats, P. B. Shelley)
Поэзия английского романтизма Озерная школа, Дж. Китс, П. Б
Postmodern literature
20. American literature after the Second World War
Особенности развития литературы США после Второй мировой войны
Becoming Sir Walter Scott. He dies in his house in 1832
George Gordon Byron
Лорд Джордж Гордон Байрон 1788-1824
5. The peculiarities of American Romanticism. American literature in the 20-s of the 19
Пионеров (романы Ф. Купера); тип героя и использование фольклора (новеллы В. Ирвинга); религиозная символика (Мелвилл и Готорн); ключевые идеи трансцендентализма (Р. Эмерсон, Г. Торо)
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы
Charles Dickens (1812-1870)
Victorian literature
English literature
Вальтер Скотт
English literature Walter Scott (1771-1832)
William Wordsworth

Творчество Э. По: особенности поэтики.

Художественное своеобразие новеллистики Э.А.По. Особенности повествования, противопоставление рационального и иррационального; тема двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы.

Edgar Allan Poe (1809-1849) is considered to be American romanticist; he is compared with Byron and Goffman. He wrote in different genres: short stories, detective stories, crime fiction, science fiction, poems, novels, essays. As for his views on poetry, the aim of art is only aesthetic. He was pro “art for art’s sake” before the term appeared.

His first peculiarity is the pessimistic motives in his works. There are two reasons for the tragedy of his disposition: 1) his own problems, being an orphan (TB in the family) 2) tragic changes in American life because the other side of bourgeois relations reveal themselves. According to all these facts we can trace special romantic features in Poe’s fiction.

The most prominent feature of romanticism is the romantic hero. Romantic hero can be either a good or a bad person; he acts under extraordinary, exceptional circumstances, even in exotic situations. In the story “A descent into the Maelstrom” Poe sets his hero in an extreme, even extraordinary situation in order to trace the development of character. He shows us the power of human brain and logic, because only by these means the old man survives. Besides the romanticists also have term as natural and civilized people. The first type is the simple, plain people, usually the representatives of the lower classes of society. They may be illiterate, uneducated but have their own wisdom. They are very close to nature and can read its symbols and signs, for example, an old man from the story “A descent into the Maelstrom”. The natural people are opposed to civilized who are used to living in cities and enjoy all its advantages.

The romantic hero is a talented personality with strong will, suffering from the prosaic and trivial world. They have outstanding mind and as a rule the society doesn’t understand them. Such a man can be Legran who is considered to be ill because talking of something understandable to other people but sensible to himself. But the romantic hero is not only a positive one; he may also be a bright antagonist as well. Talking about the evil side of human nature, we can draw an example from the tale “Black cat”. The hero’s unexplainable love for pets showed its opposite side, he went from one extreme to another, from love to hatred. This change is quite typical of romantic hero. the romantic hero is that he doesn’t develop because he doesn’t interact with the environment.

The main conflict of romantic stories is the conflict between the free personality and the hostile world. And there are only two variants of solving it: either the hero survives and wins over the society or he goes away and dies. There is no possibility of compromise. The victory over the circumstances is in the stories “A descent into the Maelstrom” and “The pit and the pendulum”. In almost all other stories the heroes are weak to fight against the nature, the destiny or any other obstacles. In “The Fall of the House of Usher” what is more is that instead of development, of attempts to fight against the inevitable the hero somehow quickens the process of coming to an end. Usher is too fast to burry his sister, there is no resistance.

The ideal world or time of romanticism was the ancient times or rather the utopia. Some kinds of it are represented in the story “The Colloquy of Monos and Una”. And here again we can see one more variant of romantic hero as some sort of abstraction which are Monos and Una. They don’t have particular traces, features of character, we are not given their portraits or deeds, they are blurred.

The romanticists ask universal questions: these are the problems of good and bad, the person and the universe, the freedom and the bondage. Poe appeals to one of these problems – the question of death occurs very often in his stories, it is death over the living. In fact we are under impression that he tries to show us all the possible variants of death, all its meanings. For instance, we can trace a gradation of death in his stories. In the story “A descent into the Maelstrom” we almost feel the death, we can imagine how it looks like because we see a story is about a man, who managed to escape the whirlpool and remained alive. But it is rather an optimistic example of a fortunate outcome. The possibility of getting out of almost impossible traps is also shown in the story “The pit and the pendulum” but the circumstances and the whole atmosphere are more severe, it is more powerful; it influences your mind and intensifies your emotions. It seems to you that you instead of the hero are tortured by inquisition. But still even if the logics and rational way of thinking are very important and play the key role, the destiny depends a lot on the events outside his dungeon. In the stories “Black cat” and “The Masque of the Red Death” people tried to run away, to escape death and punishment, but the death is stronger and at last it finds people everywhere. One of the horror variants of death is premature burial which is the main topic of two stories of Poe. There Poe depicts the struggle on the subconscious level of a person, all his phobias. On the other hand the author shows us absurdity of preparing to death and even the wishes to burry a person as quick as possible. And one more type of interpreting death is set in the story “The Colloquy of Monos and Una” where the main idea is that life exists after life and that the death is only a step, a stage into future development.

Of course, symbols play a great role in romantic fiction. There are some traditional symbols as black cat – the symbol of diabolic powers, of the devil himself, the whirlpool as the end of life, the ball of masks as depicting the society. But on the other hand there are new symbols introduced by the writer. They are: the crack in the house of Usher as the visual reason for destroy and decay and decadence, the names of Monos and Una taken from Greek and Latin to represent the two parts of the whole, the unity. It is the description of pendulum as a rock, fate and time which is indifferent to everyone; the image of the mirror instead of the portrait as showing the inner and outer changing and the entrance to another reality.

Peculiarities of Poe

1) In Poe’s stories the setting is not American, stories are usually set in Europe: Italy, Scotland, we don’t see the realities of the period. Poe chooses the places due to romantic atmosphere.

2) lack of any religious references. If they are, they are not significant.

3) combination of rational and irrational, world of dead and living.

Poe believed in reason. All mysteries can be rationized, understood. He composes his stories very rationally.

Division of stories: detective, mystery – of criminal quality. Investigator. Creator of the genre. Dupin – the embodiment of a power of human reason.

Horror stories – God connected with nature – Descend into

Gothic elements

And science fiction

Any horror comes from human psychic and subconscious which is dark.

Duplicity of human nature – double.

Stylistic devices: presents a picture of a poet, poetic archaic words, tone is excited, chain of synonyms, details – colours, noises, nature – dark moon in the “House of Asher’s”, the plot of the detective stories – the whole story told by Dupin after the murder is actually committed.

The Fall of the house of Usher - Roderick Usher

The Black cat

A Descent into the Maelstrom

The Masque of the Red death




Нажми чтобы узнать.

Похожие:

Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы icon"Приемы ведения беседы. Запрещенные приемы при ведении беседы" пла основные психологические принципы ведения беседы Тактика ведения беседы, переговоро Запрещенные приемы во время беседы, переговоров Основные психологические принципы ведения беседы. Умение бесконфликтно и продуктивно вести беседу – н
Приемы ведения беседы. Запрещенные приёмы. Партнёрская беседа. Темперамент. Лидерство и руководство
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconДавыдова И. В. Перечень вопросов к зачету по дисциплине “Стилистика”
Синтаксические стилистические приемы (хиазм, повтор, перечисление, градация, антитеза)
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconДокументы
1. /стилистика/1. Стилистика как наука, её предмет и задачи.doc
2. /стилистика/10....

Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconКурсовая работа Основные приемы словотворчества и речевого манипулирования в политическом дискурсе (на примере предвыборной президентской кампании в США 2008 года)
Основные приемы словотворчества и речевого манипулирования в политическом дискурсе 1
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconСмысловыми особенностями слова, его значением. Например, слово крепкий
Этим определяются основные понятия, которыми оперирует стилистика: функциональные стили и стилистические коннотации (стилистическое...
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconПлан Игровая природа рекламы
Игровые приемы и "продающая сила" рекламы: игровые приемы как способ привлечь внимание; игровые приемы как источник удовольствия...
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconТема 17. Основные приёмы социологического исследования
Организация социологического исследования сложный и многоплановый процесс. Рассмотрим основные его составляющие
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconДокументы
1. /Исследование феномена двойничества в культуре серебряного века в аспекте изучения творчества...
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconСлипенко, Дмитрий Налоговые новеллы для неприбыльных // Юридическая практика, 2011.№ С. 20-21 2 декабря 2010 года Верховный Совет Украины принял Налоговый кодекс Укра¬ины (НК), который вступает в силу с 1 января 2011 года.
Слипенко, Дмитрий Налоговые новеллы для неприбыльных // Юридическая практика, 2011.№ С. 20-21
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconПамятка для студентов по подготовке к экзаменам «Память. Приемы организации запоминаемого материала»
Особенно эффективны мнемотехнические приемы (приемы запоминания), так как снабжение образующихся следов памяти «опознавательными...
Двойничества; детективные новеллы; основные стилистические приемы iconСтилистические фигуры и тропы

Разместите кнопку на своём сайте:
Документы


База данных защищена авторским правом ©rushkolnik.ru 2000-2015
При копировании материала обязательно указание активной ссылки открытой для индексации.
обратиться к администрации
Документы