Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна icon

Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна



НазваниеСценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна
Дата конвертации09.04.2013
Размер56.23 Kb.
ТипСценарий
скачать >>>

СЦЕНАРИЙ ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ, С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ NOTEBOOKE И МУЛЬТИМЕДИЙНОГО ПРОЕКТОРА

Авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна

Образовательное учреждение: Республика Саха (Якутия), МОУ «ИТЛ №24»

г. Нерюнгри

Предмет: английский язык

Класс: обучающиеся 7, 11 классов

Тема: Внеклассное мероприятие, Press - Conference on Skype “Meet Australia”

Время реализации образовательного события: 45 минут

Цель: развитие лингвосоциокультурной компетенции учащихся.

Задачи события:

Образовательные:

1. формирование знаний учащихся об Австралии, ознакомление с особенностями, культурой и традициями Австралии;

2. совершенствование навыков монологической и диалогической речи;

3. активизация лексических и фонетических навыков; приобщение учащихся к культуре англоговорящих страны;

4. более глубокое изучение и тренировка речевого этикета английского языка;

5. оценить умения учащихся выбирать из накопленных иноязычных средств те, которые соответствуют коммуникативной задаче

Развивающие:

1. развитие положительной мотивации, связанной с желанием и умением участвовать в межкультурной коммуникации;

2. развивать языковые, интеллектуальные и познавательные способности учащихся

Воспитательные:

1. воспитание уважения к культуре другой страны;

2. воспитание любознательности и толерантности;

3. воспитывать доброе и внимательное отношение к учителю и друг к другу

Оформление: На доске изображена диаграмма для реализации метода «Ассоциации» , так же на доске присутствуют флаг и карта Австралии, картинки кенгуру и коалы.

Необходимое оборудование и материалы:

1. Мультимедийный проектор, компьютер, операционная среда POWER POINT.

2. Два Notebook и программа Skype (для проведения конференции)

3. Раздаточный материал: карточки с вопросами для проведения рефлексии

Подготовительная работа:

Учащимися 11 класса подготовлены сообщения о наиболее значимых и интересных фактах об Австралии, а так же презентация на тему Meet Australia. Учащиеся 7 класса подготовили наиболее интересующие их вопросы об Австралии и основные фразы для поддержания беседы с представителями другой страны.

Авторский медиапродукт:

1. Презентация 18 слайдов (операционная среда POWER POINT.)

2. Вид медиапродукта: наглядная презентация материала к сообщению об Австралии

3. Содержание кадров:

1. Титульный лист. Meet Australia.

2. Who discovered Australia?

3. James Cook discovered the east coast of Australia.

4. Physical features.

5. Europe can be placed on Australia

6. The longest river.

7. Climate.

8. Population.

9. Australia’s territories and states

10. Australia’s cities.

11. Canberra.

12. The strange native animals.

13. Koala.

14. Platypus.

15. Australia’s best known birds.

16. Australia’s symbol.

17. Australian food 1

18. Australian food 2

Целесообразность использования медиапродукта на занятии:

1. расширение информационного материала в существующих УМК.

2. представление наиболее значимых и интересных фактов в виде тезисов в презентации способствует лучшему запоминанию информации

3. повышение мотивации к изучению предмета за счет эффективности усвоения учебного материала при использовании презентаций.

4. формирование информационной культуры и компетентности учащихся, в процессе собственной подготовки презентаций для проведения мероприятия.

Press - Conference on Skype


Участники конференции: ученики 7 класса – представители российских учащихся из Республики Саха (Якутия), ученики 11 класса – представители студентов Ballina High School из Австралии. Учащиеся находятся в разных кабинетах, общение проходит по Skype с использованием презентации об Австралии на отдельном проекторе.


^ Ход мероприятия:

  1. Introduction

Методы и формы работы: фронтальная работа, словесный метод.

Teacher: Good morning, pupils! I’m glad to see you! How are you today?

^ Pupils: Good morning, teacher! We’re fine thanks and you?

Teacher: I’m fine too. Thank you. Sit down please.

  1. Warm up

Teacher: Let’s see how well you know Australia. Why don’t we brainstorm some ideas? What associations do you have with the word Australia?

(Учащиеся называют ассоциации, которые связаны у них со словом Австралия)

Методы, формы и приемы работы: фронтальная работа, словесный метод, наглядный метод, методический прием - ассоциации на доске.




  1. ^ Preparation for speaking

Teacher: As I see you know some interesting information about Australia, but I’d like you to learn much more information from its inhabitants, Australian students from Ballina High School which is in the North Coast of the country. Today we have a great opportunity to speak with them in real time. And you can ask any questions you like concerning Australia, its origin, physical features, climate, population, animals and birds of Australia etc. But we shouldn’t forget about our good manners. Who could tell us how we should behave during conversation with foreigners?

(учащиеся называют правила поведения, которых необходимо придерживаться в общении с представителями другой страны и культуры)

^ Pupil 1: We should introduce ourselves, we should be very polite; we shouldn’t shout and interrupt the speaking person.

Pupil 2: We can use such expressions as “Could you tell us about…, Could you give us some information about…, It would be interesting to know about…”

Pupil 3: If we don’t understand something we can say “Could you repeat, please? Excuse me, did you mean that…, Excuse me, did you say…”

Pupil 4: If we want to thank someone we can say “Thank you for your answer, Your information is really interesting, How splendid! Thank you very much, I didn’t know about it, Thank you for the great conversation!

Teacher: You’re very clever and polite pupils. Don’t forget to use these phrases in your speech. And now I think we can start.

^ IV. Language work

( происходит подключение по Skype, учащиеся видят австралийских студентов и приветствуют их)

Russian pupils: Hello! We’re very glad to see you! We’re pupils from Russia.

^ Australian students: Hello Russia! Hello Yakutia! We’re glad to see you too! We’re students of Ballina High School. What is the weather like today in Yakutia? It is winter in Russia now isn’t it?

Russian Pupil: You’re right! It is winter in our country and it is -30°C.

^ Australian students: Oh, it is really cold!

Russian Pupil: And tell us please, what is the weather like today in Australia? Is it warm there?

Australian student: It is summer in Australia now, so it is rather warm here. It is about +25°C.

^ Russian Pupil: How very interesting! We have winter in Russia now. But there is summer in Australia! Could you give us some information about you country, please.

Australian student: With great pleasure. What would you like to know?

Russian pupil: Tell us, please, is Australia a continent or an island?

^ Australian student: Well, Australia is the world’s largest island and its smallest continent. Its area is about the same as that of United States.

(Слайд 1)

Russian pupil: How very interesting! And tell us, please, who discovered Australia?

^ Australian student: Australia is the oldest continent on earth – some of the rocks are more than 3000 million years old. Hundreds of years ago there were stories about a large continent in the Southern Hemisphere. People called this land “terra australis incognita”, or “the unknown southern land”. The first Europeans visited the shores of Australia in 1606. It was the Spanish ship of Luis Vaez de Torres. Now the strait which separates Australia and Papua New Guinea bears his name. In the same year the Dutch ship Duyfken sailed into the Gulf of Carpentaria. . In 1770 the English captain James Cook discovered the east coast of Australia. He raised the British flag and New South Wales as British Colony.

(Слайды 2,3)

^ Russian pupil: Thank you for your answer. Could you give us some information about Australia’s physical features?

Australian student: Well, Australia is located south of Asia, between the Pacific and Indian Ocean. Australia, Tasmania and a number of smaller islands, Cocos Islands and Kangaroo Island form the Commonwealth of Australia.

(Слайд 4)

^ Russian pupil: How very interesting! And what is the Australia’s area?

Australian student: Australia’s area of 7, 682, 300 sq. km is nearly as large as the United States excluding Alaska and Hawaii. It is about 25 times larger than Britain and Ireland.

Russian pupil: Excuse me; did you say Australia is about 25 times larger than Britain and Ireland?

^ Australian student: Yes? That’s right!

(Слайд 5)

Russian pupils: And what is the longest river in Australia?

Australian student: As you know, Australia is the driest of all continents. There are few rivers and lakes. And the longest river is the Darling. It is 2,740 km long.

(Слайд 6)

^ Russian pupils: Thank you very much, we didn’t know about it. It would be interesting to know about the climate in Australia.

Australian student: Well, Australia is in the Southern Hemisphere, so the seasons are the other way round. Summer is from December to February, autumn from March to May, winter from June to August, and spring from September to November.

(Слайд 7)

^ Russian pupil: How interesting! And tell us, please, is it always warm in Australia?

Australian student: The climate of Australia ranges from the tropical regions of the Northern Territory to the cool temperature conditions in Tasmania, Victoria, where it snows in winter. In January you can find most people at the beach. The hottest month are January and February, the coldest month are June and July.

^ Russian pupil: Your information is really interesting! And what is the population in Australia?

Australian student: Australia’s population is only 22 903 182.million people. Australia is a land of immigrants. Its population is subdivided into “original Australians” or Aborigines, “old Australians” and “new Australians”. It is supposed that Australia’s native inhabitants, the Aborigines, arrived in Australia at least 40 000 years ago. Few aborigines live in traditional tribes. Most live in towns and cities. “Old Australians” came from Great Britain and Ireland; “new Australians” are the immigrants from various countries.

(Слайд 8)

^ Russian pupil: How splendid! We didn’t know about it. But we know that in the USA there are fifty states, and what about you country. Are there any states or territories in Australia?

Australian student: There are six states and two territories in Australia. The two territories are Northern Territory and Australian Capital Territory. The six Australia’s states are New South Wales; Tasmania is the only island state, Victoria which is the smallest state, South Australia which is the driest state, Queensland, and Western Australia.

(Слайд 9)

^ Russian pupil: Could you tell us about the biggest Australia’s cities and its capital, please.

Australian student: More than 80 per cent of Australia’s populations live in the capital cities of the six states (Sydney, Brisbane, Adelaide, Hobart, Melbourne, and Perth). Both Sydney and Melbourne are modern seaports. Canberra is not one of Australia’s largest cities, but it is a capital city of Australia.

(Слайды 10, 11)

^ Russian pupil: Thank you for your answer. We’d like to know about Animals and birds of Australia.

Australian student: Australia has been called “the land of differences” and “the continent of contrasts”. The first things most people think of are the strange native animals. Australia’s best-known animals are the kangaroo, koala, dingo, Tasmanian devil, wombats, opossum, echidna, and platypus. There are also crocodiles in the north.

(Слайд 12)

^ Russian pupil: Tell us, please, what is the favourite animal in Australia?

Australian student: The koala is one of the most famous animals. The koala lives on the leaves of eucalyptus trees. It eats only eucalyptus leaves and it sleeps in the day. By the way, do you know that when the English scientists first saw the platypus they said that such animal couldn’t exist.

(Слайды 13,14)

^ Russian pupil: This is amazing, we didn’t know about it. But we know that the most famous Australia’s bird is emu that can’t fly.

Australian student: You’re quite right. Some of Australia’s best known birds are the emu (which cannot fly), lyrebird, bower-bird, and kookaburra - the bird which laugh. The Kangaroo and the emu are the symbols of Australia.

(Слайды 15,16)

^ Russian pupil: It would be interesting to know about Australian food. Do you have traditional dishes in Australia?

Australian student: Among very popular products in Australia is vegemite. Vegemite is a vegetable extract used as a spread on the bread. There is the cake named in honor of the great Russian Ballerina Anna Pavlova. It is now a very popular desert and it is called the pav. Kangaroo Fillet is a past of the Australian food choices, and it is not popular with all Australians. Damper is traditional Australian bread, made without yeast and commonly made on a campfire in a cast iron camp oven.

(Слайды 17,18)

^ Russian pupil: It should be rather delicious! We’d like to try it!

Australian student: We invite you to our country. There is a lot to see here. We’re sure you’ll like Australia!

Russian pupils: Thank you for your invitation! Your information was really amazing!

^ Teacher: Thank you for the interesting conversation. It was quite rich in content and useful for our speaking practice.

Australian student: We’d like to thank you for your attention and good questions. Bye-bye!

Russian pupils: Good - bye! See you later!

Teacher: How did you like the conversation with Australian students?

Russian pupil 1: We’ve learnt a lot of useful and interesting facts about Australia.

Russian pupil 2: It was great to talk with them!

Teacher: Let’s return to our scheme and you’ll add the information you’ve liked and remembered most from the conversation.

(Учащиеся дополняют схему наиболее понравившейся и запомнившейся им информацией. Информация, известная ученикам до конференции, выделяется зеленым цветом, новая-красным).



  1. Feedback

Teacher: Thank you for the great conversation we had with the Australian students. I’d like to thank you for being polite and active. And also I’d like to thank the Australian students for such splendid information about Australia. Answer, please, some questions on your feedback cards.

Feedback

^ 1. Did you like the conference? Why? Why not?




2. What was difficult for you?




3. How did you overcome it (or will overcome)?




^ 4. What is your biggest success in the conference?




5. Why and how did you get it?




6. What wasn’t you good at but now you are good at?




^ 7. What new have you learnt during the conference?




8. Would you like to visit Australia?




9. What would you like to see first in Australia?





(Учащиеся оценивают проведенное мероприятие и свою работу, отвечая на предложенные вопросы. На вопросы отвечают как ученики 7 класса, так и учащиеся 11 класса).

Teacher: Thank you for your answers and your great job. See you later. Good-bye!


Список литературы:

  1. Ощепкова В. В. Вкратце об Австралии и Новой Зеландии. – М. 1998 г. – 224с

  2. Food and Drink http://www.aussie-info.com/identity/food/

  3. Australian Animals http://library.thinkquest.org/28994/animals.html




Похожие:

Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconСценарий открытого внеклассного мероприятия по информатике Авторы сценария: Юсупова Р. Ф. учитель информатики 1 категории средней общеобразовательной
...
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconСценарий внеклассного мероприятия, с использованием компьютера и интерактивной доски. Авторы: Медведева Ольга Алексеевна Образовательное учреждение
Образовательное учреждение: Томская область Моряковская специальная (коррекционная) школа-интернат для детей сирот и детей, оставшихся...
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconБашекина Елена Юрьевна Образовательное учреждение: гоу гимназия №397 Кировского района Санкт-Петербурга им. Г. В. Старовойтовой Мероприятие, в рамках которого будет реализован сценарий
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием интерактивных технологий mimio
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconПредмет: английский язык Класс: обучающиеся 7-9 классов Тема
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием компьютера и интерактивной доски
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconОбразовательное учреждение: Томская область, Кожевниковский район, моу «Песочнодубровская сош»
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием компьютера и инtерактивной доски
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconСценарий внеклассного мероприятия на экспозиции Государственного исторического музея автор Хлыстова Наталья Львовна, учитель истории
Государственное бюджетное образовательное учреждение центр образования №1619 имени М. И. Цветаевой город Москва
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconСценарий внеклассного мероприятия Жанр: праздничный концерт Автор работы: Федосеева Наталья Борисовна Должность: учитель начальных классов
Цель: воспитание бережного отношения к женщине, выражение любви и уважения к маме, её труду
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconСценарий внеклассного мероприятия
...
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconИнструкция подсоединения мультимедийного проектора к ноутбуку Подсоединить кабель VGA одним концом к задней стенке проектора (если два гнезда, то в верхнее)
Включить проектор, нажав на кнопку on/ (должна загореться зеленая лампочка), если не включается и остается красный огонек на верхней...
Сценарий внеклассного мероприятия, с использованием notebooke и мультимедийного проектора авторы: Юсупова Яна Васильевна, Карлова Наталья Евгеньевна iconСведения об авторах Голубева Наталья Васильевна
...
Разместите кнопку на своём сайте:
Документы


База данных защищена авторским правом ©rushkolnik.ru 2000-2015
При копировании материала обязательно указание активной ссылки открытой для индексации.
обратиться к администрации
Документы